معرفی کتاب, نقد و بررسی کتاب

بهترین دیکشنری زبان انگلیسی برای دانشجویان

بنایی را تصور کنید که میخواهد یک بنایی را بسازد ولی آجر یا مصالحی در اختیار ندارد و یا آشپزی که قصد پختن غذایی دارد ولی مواد اولیه آن در اختیارش نیست ،لغات و کلمات هم در یادگیری هر زبان چنین نقشی را دارد ،فرق ندارد بنایی که ساخته میشود چه شکلی باشد و یا غذاییکه آشپز میخواهد پخت کند یک نیمروی ساده است یا بهترین رسپی جهان ،مهم تر از هدف داشتن مصالح و مواد اولیه میباشد. برای یادگیری زبان هم همین امر صدق میکند؛ فرقی نمیکند که شما قصد یادگیری زبان در سطح A1 را دارید یا آژمون آیلتس و تافل برای طی کردن مسیر آموزش حتما نیاز به یادگیری لغات و افزایش دایره لغت خود شوید که دیکشنری زبان کمک بسزایی میکند.

دیکشنری زبان برای شما حکم یک فروشگاه مواد غذایی برای آشپز است. با مراجعه به آن میتوانید هر چیزی را که میخواهید بدست بیاورید. با این حال مهم است بدانید که چه دیکشنری در روند یادگیری شما بیشترین تاثیر و کمک را دارد.

در این مقاله ما سعی میکنیم به شما دیکشنری زبان انگلیسی_ که متناسب نیاز دانشجویان و زبان آموزان هست را معرفی کنیم با ما همراه شوید

  1. دیکشنری آکسفورد (Oxford )

دیکشنری زبان آکسفورد را میتوان یکی از بی نقص ترین و کامل ترین دیکشنری ها دانست، این دیکشنری توسط موسسه اکسفورد در سطوح مختلف به چاپ رسیده است و همین سطح بندی آن موجب شده تا حتی زبان آموزان مبتدی نیز بتوانند از نسخه متناسب با سطح علمیشان استفاده کنند.

استفاده از این دیکشنری برای مبتدیان بسیار ساده و آسان است و یکی از نقاط قابل توجه آن استفاده از کلمات ساده و کاربردی برای مبتدیان می باشد. با این حا شاید فکر کنید که استفاده از کلمات ساده در یک دیکشنری امکان دارد حجم آن را به طور کاذب افزایش داد؛ این گفته در دیکشنری اکسفورد صدق نمی کند چرا که مولفین تمام تلاششان را کردند تا یکحد تعادلی برای تالیف کتاب قائل شده و از حجیم شدن کتاب جلوگیری کنند.

در ادامه سه نسخه کاربردی از دیکشنری اکسفورد را معرفی میکنیم با ما مراه باشید:

  • دیکشنری Oxford Wordpower Dictionary

این دیکشنری متناسب زبان آموزان و دانشجویان با سطح زبانی B2 میباشد.

از نقاط قوت فرهنگ لغت های اکسفورد میتوان به سطح بندی بودنشان اشاره کرد. زبان آموزان و دانشجویان میتوانند برای بهبود مهارت های نوشتن و خواندن از این دیکشنری استفاده کنند.

همچنین این فرهنگ لغت علاوه بر ترجمه انگلیسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی ترجمه ی انگلیسی به عربی نیز دارد.این لغت نامه دارای سه هزار کلمه می باشد که شما میتوانید با  توجه به عبارات کاربردی برای هر کلمه در مقاله نویسی و پاراگراف پیشرفت بسزایی داشته باشید.

همچنین تلفظ درست هر کلمه با علائم بین المللی فونتیک (IPA) برای شما نوشته شده است .در این دیکشنری بیش از صدها عکس برای درک بهتر کلمات به تصویر کشیده شده است. همچنین کلمات در این فرهنگ لغات دسته بندی شده است و نقش دستور هر کلمه ذکر شده است.

این فرهنگ لغات دارای نکات گرامری نیز میباشد و اصول علم آوا شناسی را به زبان ساده توضیح می دهد.

برای خرید این کتاب میتوانید از سایت ایکات اقدام کنید و یا اینجا کلیک کنید.

  • دیکشنری Oxford Essential Dictionary

سطح زبانی این دیکشنری متناسب افراد مبتدی و پیش متوسطه می باشد. این دیکشنری یکیاز محبوبترین ها برای دانشجویان، زبان اموزان و حتی معلمین نیز هست همانطور که  در قسمت قبل گفته ایم این دیکشنری دارای کلمات کاربردی و آسان بسیاری است که میتواند شمارا در جمله سازی و درک متونساده کمک بسیاری کند.

این دیکشنری نزدیک به بیست هزار کلمه را در خود جای داده است، همچنین بالغ بر چهارصد تصویر برای درک بهتر متون نیز آورده است. در این کتاب سیزده هزار جمله و مثال ذکر شده است که شما را در درک مفهومی تر کلمات و کاربرد آنها کمک شایانی میکند.

اگر علاقه مند به خرید این کتاب شدید میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید و یا اینجا کلیک کنید.

  •  دیکشنری Oxford Advanced Learner

این دیکشنری متناسب افراد سطحی بالاتر از متوسطه و پیشرفته است. این دیکشنری زبان کلمات بیشتری ارد و به اصل ماجرای هر کلمه می پردازد.

کلمات به صورت پیشرفته تر و اصولی تر بررسی شده و مثال های کاربردی تری دارد. علاوه بر آن کاربرد طبیعی هر کلمه را با هایلایت کردن نشان میدهد.

  • دیکشنری Cambridge Advanced Dictionary کمبریج

دیکشنری زبان کمبریج یک کتاب کامل بالغ بر 14 هزار کلمه متناسب کسانی است که زبان انگلیسی را به صورت پیشرفته مطالعه میکنند. این کتاب با ذکر نکات و عبارات کاربردی برای هرکلمه و تمثیل از اصطلاحات سعی دارد دایره لغاتی شمارا افزایش دهد.

همچنین این دیکشنری متناسب متقاضیان آزمون IELTS ، TOEFL ، BEC و CPE نیز میباشد. همچنین این کتاب بخش جدایی را مختص به تلفظ بالغ بر 23 هزار کلمه ،عبارت ، اسامی مانند نام کمپانی ها و  و کلمات و عبارات مرتبط با علوم و تکنولوژی نیز هست. دیکشنری زبان انگلیسی کمبریج بخشی به‌ نام «جدول افعال بی‌قاعده» دارد که برای مرور سریع این نوع از افعال و به‌خاطر سپردن‌شان استفاده می‌شود.

اگر از نسخه اندروید دیکشنری Cambrdige استفاده می‌کنید، حتما بخش جست‌وجوی صوتی آن امتحان کنید. در نسخه ios نیز امکان استفاده از آزمون فلش کارت برای‌تان فراهم شده‌است. نسخه ویندوز این دیکشنری نیز موجود است.

  • دیکشنری Longman 

تا الان به داشتن یک دیکشنری  تمام عیار و کامل فکر کرده اید؟ دیکشنری لانگم همان گزینه مناسب شماست…

دیکشنری تک زبانه‌ی انگلیسی Longman یک فرهنگ لغت تمام عیار است که شامل لغات و نکات گرامری در زبان انگلیسی می‌شود. این فرهنگ لغت، فقط به شما معنی یک کلمه را نشان نداده و منبعی بی‌نظیر جهت یادگیری زبان انگلیسی است. این دیکشنری انواع مختلفی دارد. از آنلاین گرفته تا نسخه‌های کوچک و بزرگ کاغذی. از انواع آنلاین این دیکشنری می‌توان به Dictionary of American English، Advanced American Dictionary، Thesaurus of American English و  Study Dictionary of American English اشاره کرد. اگر میانه‌ی خوبی با کتاب‌های کاغذی ندارید، نگاهی به توضیحات ما راجع به این دیکشنری‌های آنلاین بی‌اندازید تا با آگاهی بیشتری، از آن‌ها استفاده کنید.

در ویرایش پنجم این کتاب به زبان آموزان این کمک را میکند که با ترکیبات جدید مهارت نوشتاری خود را افزایش دهند. این کتاب دارای صد و نه هزار کلمه و عبارت از جمله عبارات آکادمیک را شامل میشود. همچنین بخشی را به کلمات تخصصی متناسب با دانش عمومی و اطلاعات اجتماعی نیز اختصاص داده است.

  • دیکشنری تصویری DK “Bilingual Visual Dictionary” Series

این دیکشنری بسیاری از زبان‌های دنیای را پوشش می‌دهد و براساس هر زبان، کتاب تصویری جداگانه‌ای دارد و یکی از بهترین دیکشنری های تصویری است. تصاویر این سری از کتاب‌ها بسیاری جذاب است و یادگیری را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

در این مقاله ما سعی کردیم تا بهترین دیکشنری زبان را برای شما زبان آموزان و دانشجویان برای زبان عمومی معرفیکنیم با این حال باپیشرفت تکنولوژی در کنار کتاب چاپی بسیار از اپلیکیشن های زبانی نیز جای گرفته که میتواند یادگیری زبان را آسان کن.

اگر شما تجربه استفاده هر یک از این کتاب ها را دارید و یا گزینه مناسب تری دارید میتوانید برای ما کامنت بگذارید تا هم ما و هم بقیه خوانندگان استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =