معرفی کتاب

معرفی کتابهای آموزش زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یکی از زبان های محبوب و هدف اکثر زبان آموزان بعد از زبان انگلیسی است. زیبایی این زبان را میتوانیم در موسیقی و ادبی غنی این کشور ببینیم، همچنینی کشور فرانس به دلیل داشتن تاریخ و معماری زیبایش مقصد بسیاری از توریستان جهان و همچنین مهاجرین برای تحصیل و اقامت است.

اگر شما هم فرانسه مقصد تحصیلی یا اقامتی شمااست و یا تصمیم به سفر و یادگیری زبان فرانسوی دارید و یا حتی به موسیقی و کتاب فرانسوی علاقه مند هستین و رغبت به یادگیری زبان آن دارید این مطلب مناسب شماست. چرا که برای یادگیری هر زبانی شما نیز دارید تا منبع مهم آن را بدانید.

در این مقاله ما سعی کرده ایم تا بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسوی را به شما معرفی کنیم تا شما هم به صورت خود آموز و هم توسط معلمین و اساتید ماهر آموزش ببینید با ما همراه شوید.

بهترین کتابهای زبان فرانسوی_ سطح مقدماتی

سطح مقدماتی یکیاز مراحل یادگیری هر زبانی میباشد شما با گذراندن سطح A1 – A2 میتوانید جملات ساده هر زبان را درک کنید، عبارات و مثاهای کاربردی را یاد بگیرید، خودتان را معرفی کنید و یا درمورد خودتان صحبت کنید. به طور کلی شما درک کلی از زبان و ساختار اولیه جملات در زبان و حتی زبان فرانسوی پیدا میکنید.

  • مجموعه آموزشی Alter Ego

مجموعه کتاب Alter Ego از بهترین و جامعترین کتب، به دلیل دارا بودن محتوی و ترک های صوتی قوی، برای آموزش زبان فرانسوی محسوب می شود.

زبان فرانسوی

 مجموعه کتاب های Alter Ego نتيجه همکاري چند استاد زبان فرانسوي است و حاصل آن روشي کارآمد براي آموزش است. اين کتاب از ساختاري استفاده می‌کند که فهم زبان فرانسه را براي زبان‌آموزان بسیار ساده‌تر مي‌سازد.

این متد با در نظر گرفتن استاندارد آموزشی اروپا CECR روش تدریس را طوری تدوین نموده که در آن، زبان فرانسه با بکارگیری 3 مهارت یادگیری، آموزش و تجربه آموخته می شود. برای یادگیری زبان فرانسه، در این روش با تمرینات بکار گرفته شده و همچنین موضوعات جالب و تشویق کننده ی درس، زبان آموز را با واقعیت ها آشنا می شود.

هرچند اين کتاب را مي توان به صورت خودخوان فراگرفت، اما توصيه شده است دوره هاي لازم را در محيط کلاس و همراه با يک آموزگار بگذرانيد.

  • کتابEasy French Step-by-step

کتاب آموزش گام به گام زبان فرانسه (Easy French Step by Step) به شما کمک خواهد تا اصول اولیه فرانسه برای صحبت کردن، خواندن، و نوشتن را به سرعت و به طور کامل فرا گیرید.

این کتاب سطوح مبتدی تا پیشرفته زبان فرانسه را آموزش می دهد. این کتاب همچنین دستور زبان فرانسه را همراه با مکالمات روزمره دربرمی گیرد.

فصل های این کتاب حاوی شرح گرامر، تمرین های متعدد (با کلید جواب کامل)، واژگان  و غیره می باشد. در این کتاب از ابتدا با ساختارهای دستور زبان فرانسه، لغات، فعل‌های متداول و روزمره فرانسوی آشنا می‌شوید. روش آموزشی این کتاب رویکردی تضمینی برای فراگیری زبان فرانسه است.

  • کتاب Complete Language Pack: French

مجموعه DK، بسته‌های زبان برای یادگیری زبان‌های مختلف دارد و همگی به‌دلیل جذابیت بصری بسیار معروف هستند.

عبارت روی جلد کتاب بیان می‌کند که شما می‌توانید زبان فرانسه را تنها در ۱۵ دقیقه در روز یاد بگیرید. این کتاب بیشتر به‌کمک عکس و عبارات کوتاه کلیدی به آموزش زبان فرانسه می‌پردازد.

ین کتاب با موضوعات کاربردی و بر اساس مکالمات ساده و روزمره است. این کتاب، اصطلاحات معمول و کلیدی را به‌کمک تصاویر در ذهنتان حک می‌کند و مفاهیم پایه‌ای گرامری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

مجموعه کامل کتاب شامل یک کتاب «عبارات فرانسوی بصری» در اندازه جیبی و یک کتاب «راهنمای گرامر پایه فرانسوی»، دو برنامۀ قابل دانلود و تعداد زیادی فایل صوتی برای تمرین مهارت‌های شنیداری و گفتاری است.

  • کتاب Fluent in French

این کتاب بیشتر یک راهنمای مطالعه است و شما را در مسیر یادگیری زبان فرانسه راهنمایی می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای تجربه یادگیری زبان فرانسه برنامه‌ریزی کنید، ممکن است این کتاب برایتان مناسب باشد.

این کتاب اطلاعات زیادی به شما می‌دهد: درباره زبان فرانسه و منابع فرانسوی‌زبان، نکات زیادی در مورد چگونگی یادگیری بهتر زبان، برنامه‌ریزی برای مطالعه زبان، شیوه‌های سرعت‌بخشیدن به یادگیری، شیوه ایجاد انگیزه، چگونگی استفاده از منابع گوناگون در رسانه‌ها و … .

بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسوی برای سطح پیشرفته

انتخاب منابع درست در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه تاثیر زیادی دارد. رسیدن به دو سطح پیشرفته، یعنی سطوح C1 و C2 دستاورد بزرگی است. اگر در این نقطه قرار دارید، پس هدف شما این است که مانند یک فرانسوی‌زبان به زبان فرانسوی مسلط شوید. برای دستیابی به این هدف کتاب‌های زیر را که از بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسه در سطح پیشرفته هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • کتاب Le Bon Usage

 این کتاب آخرین سطح از آموزش زبان فرانسه است. کتاب Le Bon Usage نخستین‌بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد، اما از آن زمان تاکنون به‌طور مرتب و مطابق متدهای آموزشی زبان به‌روز شده‌است. کتاب حاضر حجم زیادی دارد، اما با مطالب خود هر چیزی که یک زبان‌آموز پیشرفته برای تسلط کامل به زبان فرانسه نیاز دارد را ارائه می‌کند.

  • کتاب Cours De Langue Et De Civilisation Francaises

در کتاب Cours De Langue Et De Civilisation Francaises پیچیده‌ترین مفاهیم و ساختارهای گرامری زبان فرانسوی تجزیه و تحلیل شده‌است. پس از مطالعه این کتاب که از بهترین کتاب های یادگیری زبان فرانسه در سطح پیشرفته است و یادگیری همه مطالب آن، می‌توانید ادعا کنید که به‌طور کامل بر زبان فرانسوی مسلط هستید.

  • کتاب‌های بنفش ECHO

 اگرچه مجموعه کتاب‌های ECHO برای آموزش از سطح مبتدی فراهم شده‌اند، اما از معدود مجموعه‌های آموزش زبان فرانسوی هستند که تا سطح پیشرفته و بالاتر از آن را پوشش می‌دهند. کتاب‌های بنفش ECHO شما را به سطح عالی از تسلط بر زبان فرانسوی رهنمون می‌شوند. پس از این شما قدر خواهید بود که کتاب‌های تخصصی یا داستان‌های فرانسوی را به‌راحتی و به‌طور روان بخوانید.

بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسوی

ممکن است هدف شما این باشد که از ابتدا زبان فرانسوی را به‌صورت خودآموز فرا بگیرید. اگرچه بیشتر کتاب‌ها را به‌ویژه اگر کمی اطلاعات قبلی از زبان فرانسوی داشته باشید، می‌توانید به‌صورت خودآموز نیز استفاده کنید، اما متخصصان آموزش زبان فرانسوی برای کسانی که می‌خواهند بدون پیش‌زمینه و به‌صورت خودآموز زبان را بیاموزند راه حل‌هایی در نظر گرفته‌اند. در ادامه به چند نمونه از بهترین کتاب های آموزش فرانسوی به شیوه خودآموز اشاره می‌کنیم.

  • کتاب Entre Amis

کتاب Entre Amis را یک معلم باسابقه زبان فرانسوی به نام  Michael D.Oates تألیف کرده‌است و کاملاً برای کسانی مناسب است که می‌خواهند آموختن زبان فرانسوی را از ابتدا و به‌صورت خودآموز آغاز کنند. کتاب با گرافیکی زیبا و تصاویری چشم‌نواز یادگیری مطالب را آسان کرده‌است و مطمئناً آموزش را برای شما به فرایندی دلپذیر تبدیل می‌کند.

  • کتاب Learn French Vocabulary 2001

کتاب Learn French Vocabulary 2001 برای یادگیری لغت‌های فرانسوی پیش‌بینی شده‌است و شیوه بسیار مناسبی برای آموزش برگزیده که در زمینه‌های دیگر هم به پیشرفت شما کمک می‌کند. در این کتاب که بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسه است، تعداد ۲۰۰۰ لغت از سطح مبتدی تا پیشرفته به‌صورت جداگانه معرفی می‌شود. هر واژه در یک صفحه آموزش و همراه تصویرهای جذاب و چند نمونه مثال قرار داده شده‌است.‌

  • مجموعه کتاب‌های Vite et bien

مجموعه دوجلدی نیز به زبان‌‌آموزان این امکان را می‌دهد که زبان فرانسوی را به‌صورت خودآموز یاد بگیرند و در آن به‌سرعت پیشرفت نمایند. متد این کتاب بر مبنای گفت‌وگو درباره موضوع‌های مختلف است و با تمرین‌های گسترده و جذاب به شما اجازه می‌دهد مهارت خود را به‌صورت مدام بسنجید. حتی کودکان هم می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

  • کتاب Contacts: Langue et culture françaises

این کتاب را Jean-Paul Valette و Rebecca Valette تألیف کرده‌است و شامل یک دیکشنری کاربردی از لغات پرکاربرد روزمره است. محتوای کتاب تقریباً همه‌چیز در خود دارد؛ از گرامر و جملات ساده فرانسوی تا فایل صوتی و تمرین تلفظ. بهتر است از این کتاب زمانی استفاده کنید که پیشینه‌ای هرچند اندک از زبان فرانسوی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *