معرفی کتاب

بهترین رمان های عاشقانه حماسی قرن 19 ( معرفی 10 کتاب برتر قرن)

وقتی در بین کتابخوان ها قرار بگیرید می بینید که رمان طرفدارهای پر و پاقرص خودش را دارد مخصوصا رمانهایی با ژانر عاشقانه حماسی و درام…

نوشتن سرگذشت و عشق بین انسانها، تخیل در رابطه با سوگ و صلح و شادی  از زمانی که خط و نوشتن اختراع شد بوده است. چه در اروپا چه در اسیای شرقی و چه در ایران! داستان های اساطیری بسیاری را خوانده ایم که سرشار از عشق و محبت هستند از عشق به کشور تا یک ارزش همانند داستان های عاشقانه حماسی ملی ما؛ ویس و رامین ،لیلی و مجنون ،شیرین و فرهاد و بیژن و منیژه

داستان و رمان های ادبیات جان درقرن 19 که اکثرا رنگ و بوی خاص خودشان و کلاسیک بودنشان به مشام تمام کتاب دوست ها خورده است یکی از بهترین های ادبیات جهان شناخته میشوند.

در بطن بیشتر داستان و رمان های این دوره حرف ها و درد هایی نهفته است که قادر به گفتنشان نبوده اند و نویسنده این حرفها را در دل عاشقانه های ساده جا کرده است تا یادگار بماند از شرایط زندگیشان برای نسل های آینده

ژانر عاشقانه حماسی چیست؟

یکی از انواع چهارگانه‌ی ادبی (در کنار ادب حماسی، ادب تعلیمی، ادب نمایشی) شعر غنایی است که آینه‌ی عواطف، آرزوها و لذت‌های شاعر است. به عبارتی لذت‌ها، شادی‌ها، دنیای آرمانی، یأس‌ها و ناامیدی‌ها تمام چیزهایی هستند که محتوای شعر غنایی را تشکیل می‌دهند. این نوع ادبی به‌ویژه در حالت امروزی‌اش که به نام ژانر «عاشقانه» شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گونه‌های ادب فارسی است.

در ادبیات فارسی، ادبیات عاشقانه جزو زیرمجموعه‌ی ادبیات غنایی قرار می‌گیرد. «غِنا» در لغت به معنای آوازِ خوش، سرود و نغمه است و در اصطلاح به نثر یا نظمی گفته aمی‌شود که بیانگر عواطف و احساسات شخصیِ شاعر یا نویسنده باشد. یکی از زمینه‌های مهم شعر غنایی، بُعد اجتماعیِ آن است.
در ادبیات جهان، آثار ادبی عاشقانه تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارند و ریشه‌ی آن‌ها به یونان باستان بازمی‌گردد. بیش از بیست رمان عاشقانه از ادبیات یونان باستان موجود است ولی بیشترشان ناتمام و ناقص‌اند. از آن میان، تنها می‌توان از پنج رمان عاشقانه نام برد که تقریباً کامل به دست ما رسیده‌اند: کاریاسو کالیرو، داستان‌های افسسیان، دافنیس و کلوی، لوسیپی و کلیتوفن و نیز داستان‌های اوتوپیایی

ژانر حماسی نیز بیانگر احساسات از طریق نوشته ، شعر و یا فیلمی است که موضع آن استقامت و جنگ در برابر یک ارزش میباشد.

با این تفاسیر به نظر شما عاشقانه حماسی به چه ژانری میگویند؟ برایمان کامنت کنید 

در ادامه لیستی از رمان های عاشقانه حماسی قرن نوزده ادبیات جهان را داریم:

  • رمان آنا کارنینا اثرلئو تولستوی

داستان آنا کارنینا در روسیه قرن نوزدهم می گذرد و به بررسی روابط، مرگ و جدال بین سنت و آزاداندیشی می پردازد.

موضوع مهم در آثار لئو تولستوی خیانت است. در مسکو، آنا کارنینا با ورونسکی جذاب ملاقات می کند و با هم به رغم همسرش کارنین، به یک رابطه عاشقانه می پردازند. ممکن است کسی استدلال کند که آنا در عاشقانه پرشور خود خودخواه است و مجبور است بین ورونسکی و پسر کوچکش یکی را انتخاب کند. با این وجود، نمی‌توان از اعمال ناامیدانه‌اش تاسف نخورد، زیرا او در یک ازدواج پر از قراردادهای بی‌احساس گرفتار شده است.

در کنار این رابطه شدید، شخصیت‌های بسیار بیشتری وجود دارند که هوشمندانه در هم تنیده شده‌اند، که به خواننده بینشی عمیق از جنبه‌های مختلف زمان در روسیه را می‌دهد.

کاملاً مشروع است که از خود بپرسیم چرا باید زحمت خواندن آنا کارنینا را به خود بدهیم. به هر حال، این رمانی است که در قرن نوزدهم توسط یک اشراف زاده به زبان روسی نوشته شده و درباره عاشق شدن و از دست دادن مردم است، زمانی که قراردادهای اخلاقی و سخت گیری های جامعه با آنچه امروز هستند متفاوت بود، زمانی که طلاق نادر بود و خیانت می توانست به  نابودی اجتماعی منجر شود.

خوب، به عنوان یک واقعیت، آنا کارنینا رمانی  فریبنده است. جهانی که به تصویر می کشد و تشریح می کند به خودی خود جذاب است. شخصیت های آن از خاطره انگیزترین شخصیت هایی هستند که تا به حال خلق شده اند. و ممکن است اهداف و اشکال بیرونی نارضایتی اجتماعی اکنون با آنچه در آن زمان بود متفاوت باشد، اما با این وجود، وجود دارد. دنیا هنوز برای کسانی که از خط خارج می‌شوند یا نمی‌توانند وارد روش‌های تجویز شده تفکر و احساس شوند، مکان بسیار سختی است.کتاب رمان عاشقانه

آنا کارنینا و جنگ و صلح اغلب به عنوان رمان های بسیار متفاوت توصیف می شوند و این درست است. با این حال، آنها موضوعات اساسی مشترک دارند. هر دوی آنها درباره این هستند که ما چگونه تصمیم می گیریم و اشتباه می کنیم که چه کسی و چه چیزی را در زندگی دوست داشته باشیم، به چه کسی و به چه چیزی باید وفاداری، اعتقاد و ایمانمان را بدهیم. در جنگ و صلح، این مضامین در میان رویدادهای تاریخی مهم آشکار می شوند. در آنا کارنینا مقیاس کوچکتر است، اما تاریخ هنوز در میان است.

ممکن است کسانی که برای اولین بار آنا کارنینا را می خوانند شگفت زده شود که چقدر این قهرمان همنام در رمان کم ظاهر می شود. آنا و ورونسکی تقریباً مقام دوم را پس از کیتی و لوین و دالی و استیوا می گیرند. هر سه این داستان ها به ازدواج و عشق می پردازند: شکل گیری آنها، انحلال آنها، شکوه ها و خطرات آنها. سرنوشت آنا غم انگیز است. عاشقانه کیتی؛ دالی رقت انگیز همه عمیقاً تأثیرگذار هستند.

من بارها آنا کارنینا را خوانده‌ام، با این حال همیشه در نگاه اول عاشق آنا می‌شوم، همانطور که ورونسکی و کیتی برای اولین بار عاشق او می‌شوند. آنا باهوش و جذاب و زیبا و فوق العاده لباس پوشیده و به وضوح اصولا خوب است. او برای یک مأموریت رحمت به مسکو آمده است: او اینجاست تا دالی را که ناراحتی اش از بی ایمانی شوهر استیوا بسیار زیاد است، دلداری دهد. آنا در نهایت به آشتی دادن آن دو کمک می کند. او همه چیز را تسخیر می کند، اغلب بی معنی است.

 

یکی از دلایلی که آنا کارنینا رمان فوق‌العاده‌ای است، رمانی که می‌توانیم بارها و بارها آن را بخوانیم و هر بار چیزهای متفاوتی ببینیم، این است که شخصیت‌های آن به شدت انسانی هستند – به طوری که می‌توانند بیشتر از ما احساس زنده بودن کنند. همیشه باشد. آنها به اندازه ما طعمه احساسات و شرایط خود هستند، با این حال به ما از طریق مونولوگ درونی آنها، اعمالشان و آنچه تولستوی در مورد آنها به ما می گوید (بله، مانند همه نویسندگان بزرگ) این امتیاز غیرقابل ارزیابی را می دهیم که به درونی ترین افکار آنها دسترسی پیدا کنیم. تولستوی از گفتن و نشان دادن هراسی ندارد).

آنا کارنینا با این جمله شروع می کند:

همه خانواده های شاد شبیه هم هستند. هر خانواده ناراضی در نوع خود ناراضی است.

او چگونه به پایان خواهد رسید؟

  • داستان عاشقانه جین ایر به قلم شارلوت برونته

کتاب جین‌ایر نوشته شارلوت برونته یکی‌از بهترین کتاب هایی است که میتوان خواند
کتابی با فضای روستایی انگلیسی در قرن نوزدهم، داستان‌ کتاب از اوایل زندگی جین ایر شروع می‌شود که همان کمک بسزایی در لذت بردن آن میکند.
اولین رمان برونته در سال ۱۸۴۶ توسط ناشران رد شد. دومین کتاب شارلوت که کتاب جین ایر می‌باشد در سال ۱۸۴۷ نشر شد و سر و صدای زیادی در بین کتاب خوان‌ها کرد.
شارلوت برونته پس از کتاب جین ایر دو‌ کتاب دیگر نیز به چاپ رسانده ولی همانند جین ایر نتوانست محبوب و وپرفروش شود.

این کتاب حاوی عناصری از نقد اجتماعی است که در سرلوحه آن حس قوی اخلاقیات  و ارزش های مسیحی وجود دارد و بسیاری آن را به دلیل شخصیت فردگرایانه جین و چگونگی پردازش رمان به موضوعات طبقه، جنسیت، مذهب و این کتاب جلوتر از زمان خود همانند عصر فمینیسم میدانند.این رمان در کنار غرور و تعصب جین آستن یکی از معروف ترین رمان های عاشقانه قرن نوزده است.

جین ایر

32,000تومانهدیه نقدی خرید این کتاب 320,000تومان

این کتاب حاوی عناصری از نقد اجتماعی است که در سرلوحه آن حس قوی اخلاقیات  و ارزش های مسیحی وجود دارد و بسیاری آن را به دلیل شخصیت فردگرایانه جین و چگونگی پردازش رمان به موضوعات طبقه، جنسیت، مذهب و این کتاب جلوتر از زمان خود همانند عصر فمینیسم میدانند.این رمان در کنار غرور و تعصب جین آستن یکی از معروف ترین رمان های عاشقانه قرن نوزده است.

  • رمان عقل و احساس اثر جین آستین

در رمان کلاسیک جین آستن "عقل و احساس"، سه خواهر - الینور، ماریان و مارگارت - پس از مرگ پدرشان با زندگی جدیدی روبرو شده و مجبور می شوند به خانه جدیدی نقل مکان کنند. روابط خواهران مورد آزمایش  و چالش هایی قرار می گیرد چرا که آشفتگی عاطفی، خواستگاران و  تصمیم های جدید در زندی باعث چالش روابط میشود. متن این کتاب ز نظر خوانندگان سبک کلاسیک بسیار دوست داشتنی توصیف شده تا حدی به این دلیل که سبک نوشتن آستین ساده است و خواندن آن بسیار آسان تر از بسیاری از آثار کلاسیک است .به دلیل زمان زیادی که آستین برای پرورش ماهرانه شخصیت هایش صرف کرد خواندن این کتاب روان و فضای داستانی آن محبوب و دلنشین شده است. رابطه بین الینور (که معقول و منطقی است) و خواهرش ماریان (که احساساتی است و به درام علاقه دارد) عمیق و پیچیده است. همانطور که داستان پیش می رود، ما جنبه های مختلف خواهران را می بینیم که در حال تلاش برای رشد در محیط جدید خود هستند.

کتاب عقل و احساس اثر جین ایر

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم میتوانم بگویم که این کتاب پیشنهاد مناسبی برای کسانی است که از کتابهایی با سبک کلاسیک میانه ندارند؛ چرا که خواندن این کتاب باعث میشود تا شما شیفته ادبیات کلاسیک شوید.

 

این کتاب حاوی عناصری از نقد اجتماعی است که در سرلوحه آن حس قوی اخلاقیات  و ارزش های مسیحی وجود دارد و بسیاری آن را به دلیل شخصیت فردگرایانه جین و چگونگی پردازش رمان به موضوعات طبقه، جنسیت، مذهب و این کتاب جلوتر از زمان خود همانند عصر فمینیسم میدانند.این رمان در کنار غرور و تعصب جین آستن یکی از معروف ترین رمان های عاشقانه قرن نوزده است.

  • کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

یک رمان عاشقانه در اواخر قرن نوزده در یک روستای انگلیسی اتفاق می افتد ،روایت یک رابطه آشفته بین دختری اشراف زاده روستایی به نام الیزابت بنت و یک مالک ثروتمند به نام دارسی...

رمان غرور و تعصب اولین بار در سال 1813 به طور ناشناس به چاپ رسید، این داستان یک کلاسیک از ادبیات انگلیسیاست که نویسنده با شوخ طبعیدقیق و رشد و ترسیم شخصیت ها توانسته آن را تبدیل به یک شاهکار کند.

جالب است بدانید که عنوان غرور و تعصب برای کتاب انتخاب دوم نوسینده بوده است و نام کتاب در ابتدا اولین تاثیرات بوده است.

  • مادام  بوواری

رمان مادام بوواری نوشته گوستاو فلوبر حو بررسی و شخصیت پردزی نقش اولکتاب یعنی بوواری میپردازد. داستان از جایی شروع میشود که چارلز بوواری نوجوانی ک در مدرسه پذیرفته نشده، از آزمون پزشکی رد شده و با نهایت تلاش تبدیل به یک پزشک درجه دو میشود، او به اصرار مادرش با بیوه ای ازدواج میکند و به چندسالی نکشیده همسرش فوت میکند و ...

رمان مادام بوواری شاید مشهورترین و برجسته‌ترین کتاب نویسنده آن گوستاو فلوبر باشد که اولین بار در سال ۱۸۵۶ به چاپ رسیده  و در زمان انتشار خواننده های بسیاری را متحیر و بهت‌زده کرد. مسائل مطرح شده در این رمان در فرانسه آن زمان به هیچ‌وجه عادی نبود. امروزه شخصیت اصلی رمان مادام بوواری یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای ادبیات است. اگر رمان‌ها و کتاب‌های زیادی خوانده باشید بعید است از مادام بوواری چیزی نشنیده باشید.

  • کتاب تس دوربرویل نوشته توماس هاردی

این کتاب ابتدا به صورت سانسور شده و سریالی توسط روزنامه مصور گرافیک در سال 1891 در انگلستان چاپ شده است. و سپس در سال 1892 به صورت کتاب چاپ شده است. این کتاب یکی از شاهکار های نویسنده آن و کتاب برجسته ادبیات انگلیس به شمار می رود با این حاب به دلیل به چالش کشیدن اخلاقیات جنسی در دوره ویکتوریا نقدهای بسیاری را به جان خرید.

تس که دختری زیبا و معصوم است در پی اصرار مادر برای رفتن به دیدار خانوادهٔ ثروتمند دوربرویل، که گمان می شود خویشاوندان واقعی آنان هستند، به شهر می‌رود. در آنجا با الک آشنا شده و پس از آنکه توسط او مورد تجاوز قرار می‌گیرد و باردار می‌شود به دهکدهٔ خود باز می‌گردد. فرزند بیمار تس تنها چند هفته پس از تولد می‌میرد و او به زندگی سخت گذشته باز می‌گردد...

  • رمان شمال و جنوب

کتاب شمال و جنوب نوشتالیزابت گسکل بیانگر موجی متفاوت در زمانه خود یعنی قرن 18 و نوزده در انگلستان میباشد.

این رمان داستان دختری است به نام مارگارت، مارگارت هِیل دختری است که تنها هدفش در زندگی را ازدواج با مردی ثروتمند نمی‌بیند، او نسبت به بی‌عدالتی‌های اجتماعی ساکت و ساکن نمی‌نشیند، از بیان باورها و انتقادهایش هراسی ندارد، با کارگران دوستی می‌کند، در برابر اربابان زورگو سرکش است.

  • داستان معروف گوژپشت نتردام

این کتاب اثر ویکتور هوگو پلی است که مارا به پاریس رن پانزدهم می برد، این کتاب در سال 1831منتشر شده، داستان کتاب داستانی عرفانی در بطن یک داستان ساده و عاشقانه است. گیر افتادن انسان ها در قفس ظاهرشان ، سیاه رفتاری  و کینه توزی آنان و غیره

  • کتاب تصویر یک زن

کتاب و اثر هنری از یک نویسنده دو رگه بریتانیایی_ آمریکاییهنری جیمز میباشد. داستان یک زن آمریکایی به نام ایزابل و تلاش هایش برای تعیین سرنوشت خود

  • رمان داغ ننگ

رمانی با  رنگ و بوی تاریخ نوشته ناتانیل هاوثورن است که درباره هستر پرین زن جوان و متأهلی است که گفته می‌شود که همسرش سال‌ها پیش به مسافرتی رفته ولی هرگز برنگشته و همگان به یقین رسیده‌اند که وی مرده‌است. داستان از جایی آغاز می‌شود که هستر به علت ارتکاب زنا با مهم‌ترین کشیش شهر، آرتور دیمزدیل، صاحب بچه‌ای به نام پرل می‌شود و رسوایی این جرم و گناه بزرگ را آ شکار می‌سازد...

در لیست بالا ما سعی کرده ایم تا بهترین رمان هایی با رنگ و بوی عشق و حماسه در قرن هجده را به شما معرفی کنیم، در بالا ده عنوان کتاب که در تاریخ ادبیات جهان جزو برترین کتاب ها هستند را آوردیم و کمی در رابطه با آن ها برایتان شرح حالی گفتیم تا علاوه برآشنا شدن با محتوای آن رغبتی نیز برای خواندن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =