معرفی کتاب

کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان و همه چیز در مورد آن

دانشگاه­ ها و مراکز آموزش عالی کشور در رشته­ های گوناگون در مقاطع کاردانی و کارشناسی، دروسی را با عناوین ریاضیات عمومی 1، ریاضیات عمومی و یا ریاضیات پایه مانند کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان ارائه می ­دهند. سرفصل ­های این دروس تا حدود زیادی مطالب مشترکی دارند اما ممکن است در رشته های مختلف، مطالب بعضی از فصل ­ها سطحی­تر ارائه گردد یا حتی اشاره­ ای به آن نگردد.

در ادامه در ایکات به بررسی کامل کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان و بیوگرافی آن می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات جالب توجهی را در خصوص این کتاب یاد بگیرید

کتاب ریاضیات عمومی دو جلد دوم│محمدعلی کرایه چیان

21,200تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 265,000تومان بود.قیمت فعلی 212,000تومان است.

کتاب ریاضیات عمومی یک | کرایه چیان (دست دوم)

18,550تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 265,000تومان بود.قیمت فعلی 185,500تومان است.

کتاب ریاضیات عمومی یک│محمد علی کرایه چیان

21,200تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 265,000تومان بود.قیمت فعلی 212,000تومان است.

کتاب ریاضیات مقدماتی اثر محمدعلی کرایه چیان (دست دوم)

9,920تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 175,000تومان بود.قیمت فعلی 99,200تومان است.

.

 

کتاب ریاضیات عمومی مورد نیاز همه رشته هاست

برای هر رشته بهتر است کتاب مخصوصی نوشته شود ولی تدوین کتب مختلف برای هر رشته با توجه به گستردگی رشته های دانشگاهی کاری بسیار زمان بر و پر هزینه است. در کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان، مولف سعی داشته است تا تمامی مطالبی را که در رشته های مختلف مورد نیاز است را در کتاب مطرح کند تا اساتید و دانشجویان بتوانند با استفاده از کتاب ریاضی عمومی1 کرایه چیان مفاهیم و اصول مربوط به رشته مورد نظرشان را در اختیار داشته باشند.

ریاضیات یکی از مباحث پیچیده ای بوده است که دانشجویان از دوران مدرسه در درک و فهم آن دچار مشکل بوده اند. باید به این نکته توجه داشت که درک درست مباحث ریاضی و تسلط بر مطالب، با حل تمرین و مسائل گوناگون امکان پذیر است، بنابراین در کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان در هر بخش مسائل و تمرین های گوناگونی مطرح شده است و برای کمک به دانشجویان، در پایان کتاب پاسخ کوتاهی از این تمرین ها آمده است.

کتاب ریاضی عمومی 1

در طرح این تمرین ها بین مباحث درون متن و تمرین هماهنگی خوبی وجود دارد و حتی تمرین های زیادی برای درک بهتر در قالب مثال در متن گنجانده شده است که باعث می شود دانشجویان نیازی به حل مسائل نداشته باشند. با خرید کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان می توانید مطالب درسی را بدون نیاز به کمک استاد و یا حل مسائل یاد بگیرید زیرا تمرین ها به گونه ای مطرح شده اند، که راه حل بسیاری از آن ها شبیه همدیگر است و در کمترین زمان ممکن دانشجویان می توانند به خوبی مسائل را با تمرین و تکرار زیاد به خوبی فرا گیرند و در آزمون ها بهترین نمره ممکن را کسب کنند.

کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان در 357 صفحه و در قالب 6 فصل تالیف گردیده است:

 فصل اول: تابع

تابع در ریاضیات، قاعده یا قانونی است که رابطه بین یک متغیر (متغیر مستقل) و متغیر دیگر (متغیر وابسته) را تعریف می کند. توابع در ریاضیات همه جا وجود دارند و برای فرمول بندی روابط فیزیکی در علوم، ضروری هستند. تعریف مدرن تابع اولین بار در سال 1837 توسط ریاضیدان آلمانی پیتر دیریکله ارائه شد:

« اگر یک متغیر y به اندازه ای با متغیر x مرتبط باشد که هرگاه مقدار عددی به x نسبت داده شود، قاعده ای وجود دارد که بر اساس آن مقدار منحصر به فرد y تعیین گردد، آنگاه y را تابعی از متغیر مستقل x می­گویند».

فصل دوم: حد و پیوستگی

مفهوم حد یكی از مباحث بسیار ضروری ریاضیات است. حتی می توان گفت که حد یكی از مهم ترین و قدیمی ترین مفاهیم ریاضی است كه پیش نیاز بسیاری از مفاهیم دیگر ریاضی مانند پیوستگی، مشتق، انتگرال، دنباله و … است. در واقع میتوان حد را به یك ماشین تعبیر كرد كه براساس رفتار و كردار یك تابع در اطراف یك نقطه می تواند رفتار مطلوب آن تابع در نقطه مورد نظر را تعیین کند و به عبارت دیگر حد یکی از وسایل و ابزار ریاضی است که بر اساس دانستن رفتار یک تابع در یک مجموعه بتواند رفتار آن تابع در نقاط نزدیک به آن مجموعه را تعیید نماید.

توابع پیوسته، دسته مهمی از توابع هستند كه اجازه می دهند حد از آن ها عبور کنند. همانطور که در تعریف حد در یك نقطه بیان شد برای وجود حد، رفتار تابع در اطراف نقطه مهم است و برای وجود حد، حتی تابع و مقدار تابع در نقطه می توانند متفاوت باشند. اگر در نقطه ای حد تابع موجود و با مقدار تابع برابر باشد، تابع در آن نقطه پیوسته (متصل) است.

فصل سوم و چهارم: مشتق و کاربرد مشتق

مشتق جز مهم ترین مباحث مطرح شده در علوم ریاضیات است و به عبارت دیگر مشتق را قلب ریاضیات می دانند. به طور کلی دو نوع مشتق ساده و جزئی داریم. مشتق بیان می‌کند که یک پارامتر با چه سرعتی در زمان تغییر می‌کند بنابراین مشتق در فیزیک هم کاربرد زیادی دارد. در بیشتر مسائلی که با سرعت تغییر یک مولفه سروکار داریم، مشتق ظاهر می شود.

اگر مشتق را به صورت ساده تعریف کنیم، مشتق به معنای شیب مماس بر منحنی است. کشف مشتق در ابتدا به هندسه باز می‌گردد زیرا هنگامی که قصد داشتند در یک نقطه از نمودار ، خط مماس بر نمودار را پیدا کنند مشتق پیدایش یافت. به طور کلی یک تابع در نقطه ای مشخص هنگامی مشتق‌پذیر است که اولا در این نقطه پیوسته باشد و ‌مشتق چپ و راست این تابع در نقطه مورد نظر با هم مساوی و یک عدد حقیقی باشند.

ریاضی عمومی یک

فصل پنجم و ششم: انتگرال و کاربرد انتگرال

به اعتقاد اکثر ریاضی دانان ، انتگرال به همراه مشتق، از جمله مهم ترین موضوعات در ریاضیات  به شمار می آیند. به طور کلی انتگرال چندین نوع است: انتگرال معین، انتگرال نامعین، انتگرال ناسره، و … . از نظر تاریخی ابتدا انتگرال معین بیان شد، سپس برای توضیح آن مفهوم مشتق اختراع شد و در آخر انتگرال نامعین به عنوان محصول جانبی این ارتباط مطرح گردید. در واقع انتگرال روشی برای اختصاص دادن اعداد به توابع است به طوری که به وسیله آن بتوان مساحت، حجم، جابجایی داده های کوچک را توصیف کرد.

ریاضی عمومی 1 کرایه چیان

ریاضیات یکی از مباحث مهم در علوم مختلف است

کلام پایانی

ریاضیات جز مباحثی است که دانش آموزان و دانشجویان از دیرباز در فهم و درک آن دچار مشکل بوده اند و یکی از دغدغه های آنان یافتن کتاب ها و جزواتی بوده است تا بتوانند مطالب را به خوبی یاد بگیرند.

در این کتاب مولف سعی داشته است تا با ارائه مطالب مفید و قابل فهم و همچنین قراردادن تمرین های متنوع و گوناگون در متن کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان به درک بهتر دانشجویان عزیز کمک کند. ایکات در پایان از توجه و همراهی شما به این مقاله تشکر می نماید.

 
 

کتاب ریاضیات عمومی دو جلد اول│محمد علی کرایه چیان

21,200تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 265,000تومان بود.قیمت فعلی 212,000تومان است.

محاسبات عددی (کرایه چیان)

4,950تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 75,000تومان بود.قیمت فعلی 49,500تومان است.

معادلات دیفرانسیل با مشتق‌ های جزئی- کرایه‌چیان/ کد 831 دانشگاه فردوسی

23,400تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 260,000تومان بود.قیمت فعلی 234,000تومان است.

کتاب جبر خطی عددی با متلب- کرایه‌چیان/ کد 719 دانشگاه فردوسی مشهد

10,800تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 120,000تومان بود.قیمت فعلی 108,000تومان است.

کتاب محاسبات عددی با متلب (اصغر کرایه‌چیان)

7,000تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 75,000تومان بود.قیمت فعلی 70,000تومان است.

کتاب معادلات دیفرانسیل و کاربرد آنها با متلب- اصغر کرایه چیان/ کد148 دانشگاه فردوسی

16,200تومانهدیه نقدی خرید این کتاب قیمت اصلی 180,000تومان بود.قیمت فعلی 162,000تومان است.

5 نظر در “کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان و همه چیز در مورد آن

  1. ندا گفت:

    ریاضی عمومی ۱ کرایه چیان و آموزش ریاضی عمومی 1 کرایه چیان را من از همین سایت سفارش دادم و در سریع ترین زمان به دستم رسید ممنون از دست در کاران این مجموعه

    1. ایمان گفت:

      خواهش می کنم سر کار خانم

  2. عباس گفت:

    حل مسائل ریاضی عمومی 1 کرایه چیان نیز موجود هست ایا امکان خرید کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان هست؟

    1. ایمان گفت:

      سلام بله می تونید از طریق جستجو در سایت کتاب مد نظرتون رو پیدا و ثبت سفارش کنید

  3. معصومه اکبری گفت:

    کتاب ریاضی عمومی 1 کرایه چیان جز بهترین کتاب های استاد کرایه چیان هست که با زبانی فصیح ریاضی را آموزش دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =