معرفی کتاب, نقد و بررسی کتاب

کتابی که حالم رو خوب کنه و پیشنهادات من به شما

همه ما تو زندگیمون زمان هایی پیش میاد که نیاز داریم کتابی بخونیم که کمک کنه حالمون رو خوب کنه
یا می خوایم برای دوستی کتابی بخریم که حالش رو خوب کنه، و دنبال یک کتاب حال خوب کن می گردیم، اما نمی دونیم سراغ چه کتابی باید بریم، این مقاله به شما کمک می کنه یک کتاب حال خوب کن پیدا کنید.

من در طول زندگیم اتفاقات مختلفی رو که در گذشته و یا حال حاضر برام رخ داده، به خوبی تجربه کردم. این اتفاقات اغلب باعث میشن که حالم دگرگون و بدتر بشه و یا به نوعی حالت خوبی نداشته باشم. وقتی حس بدی به انسان دست میده، قطعا احساس رضایت از زندگی هم از زندگیت بیرون میره. یکی از راه های واقعی برای بهتر شدن این مسئله اینه که به مطالعه کتاب بپردازم و کتابی که حالم رو خوب کنه، انتخاب کنم و بخونم. کتاب خوندن برای اون دسته از افرادی که علاقه وافری به کتاب دارند، بسیار خوب و آرامش بخش هست. البته در عین حال مطالعه کتاب به بهبود وضعیت روحی و روانی حال هر شخصی کمک شایانی می کنه.

کتاب یکی از چیزی هایی هستش که استرس و فکرهای بیهوده رو از ذهنت دور می کنه و شادی و نشاط رو با خوندن هر کتابی که نوید دهنده ی امید و شادی هست به آدم مستولی می کنه. کتاب ها موضوعات متفاوت و مختلفی دارن و تنوع اون ها در دسته های مختلفی همچون دسته های علمی و روانشناسی و … خیلی زیاد هستش. در ادامه با من نویسنده وبسایت ایکات همراه باش تا جذابیت های مختلفی رو در خصوص این کتاب ها برات بیان کنم.

کتاب های علمی و روانشناسی، جزو اون دسته از کتاب ها هستند که می تونن حتی روی نگرش و طرز فکر اثر گذار باشن و نوع نگاه شما رو به جهان اطراف تغییر بدن. ایکات خوش حال میشه که این مقاله رو دنبال کنی تا اطلاعات جالب توجهی رو یاد بگیری.

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتاب های داستانی ای که حال آدم با خوندن شون خیلی بهتر میشه

کتاب های داستانی یکی از انواع کتاب هایی هستند که با داستان پردازی های دنباله دار، بذر کنجکاوی های زیادی رو در ناخودآگاه پرسشگر مخاطب میکارند. در مورد اینکه در ادامه ی ماجرا چه اتفاقی قراره بیفته، ذهن مخاطب به صورت کامل، درگیر میشه و حس و حال بدی رو که در طول روز با اون درگیر بوده رو فراموش می کنه.

این نوع کتاب ها، متن ادبی و آرامی دارن و آرامش خاطر رو برای خواننده های خودشون فراهم می کنن، به خصوص اگر در ساعاتی از شبانه روز وقت خودم رو به خوندن کتابی که حالم رو خوب کنه بگذرونم، واقعا حس فوق العاده ای دارم.

کتاب «یک عاشقانه ای آرام»

این کتاب عاشقانه آرامی هست که به قلم آقای نادر ابراهیمی نوشته شده و درباره عاشقانه ی آرام یک مرد گیلکی در زندان های سیاسی دوره پهلوی با معشوقه اش خانم عسل روایت شده. فضای داستان به خوبی حال هوای روز های نزدیک به انقلاب ۵۷ رو برای خواننده تداعی می کنه.

بعضی ها فکر می کنند که نادر ابراهیمی از تجارب شخصی خودش در این اثر به یاد موندنی استفاده کرده اما بنظر میرسه که او با روایت خاص خودش عاشقانه ی این داستان رو جذاب تر جلوه داده. شما با خوندن این کتاب می توانید برای لحظاتی از حال بد و آشفتگی های روزمره خودتون رها بشید. من با خوندن این کتاب فهمیدم که اون کتابی که حالم رو خوب می کنه یا حتی کمک می کنه حالش رو خوب کنه «یک عاشقانه آرام» هستش و نمیشه ازش بگذرم!

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتاب عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

کتاب شازده کوچولو و ماجراهاش

داستان کتاب شازده کوچولو جزو کتاب هایی هستش که آرامش خوبی به خواننده خودش میده و یکی از معروفترین کتاب های دنیا به شمار میاد.این اثر به جامونده از دوسنت اگزوپری الگو گرفته شده از یک سانحه ی هواپیمایی در سال ۱۹۳۵ هستش و اگزوپری ایده نوشتن شازده کوچولو رو از این سانحه الهام گرفت و تونست یک اثر زیبا و خارق العاده ر رو از خودش به یادگار بگذاره.

خلاصه ی این کتاب این هستش که، خلبانی بی نام بعد از اینکه در کویر فرود میاد با پسرکی به اسم شازده کوچولو آشنا می شه و … . این شازده کوچولو همون پسر معروف داستان هستش که کتاب به نامش ثبت شده و از گل رز محبوبش و یک روباهی داستانی رو نقل می کنه. او به خلبان میگه که در زمین با این موجودات ملاقات کرده و از اخترک ها برای اون خلبان تعریف می کنه. این کتاب به شکل های مختلفی ترجمه شده و من با خوندنش کتابی که حالم رو خوب می کنه روبرو هستم و خصلت هایی مثل دوستی و انرژی مثبت رو به خوبی تجربه می کنم.

کتابی که ما را از گذشته و حال بد رها می کند

خیلی از ما ها در خاطرات گذشته خودمون سیر می کنیم و حالا که باید حالمون خوب باشه، ممکنه بخاطره بعضی از حوادث پیش بینی نشده تلخ، دچار احساسات منفی و آزار دهنده باشیم و زمان حال رو به خوبی درک نکنیم و از بودن در حال حاضر هیچ لذتی نبریم.

این موضوع باعث میشه که از وجود خودمون در بین افراد فراری و گریزون باشم. نیروی حال یکی از انواع کتاب هایی هستش که ما رو از گذشته خودمون جدا می کنه.

ضمن اینکه به بهتر شدن درک کردن مون از زمان حال کمک قابل توجهی می کنه. این کتاب، یکی از انواع کتابی که حالم رو خوب کنه هستش و باعث میشه که بهتر تصمیم بگیرم و حال خوبی با خوندش داشته باشم. قطعا مطالعه این کتاب رو به شما هم توصیه می کنم.

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتاب شازده کوچولو

کتاب چهار اثر فلورانس یکی از بهترین کتاب های جهان

این کتاب یکی از پر مخاطب ترین کتاب جهان محسوب میشه. کتاب چهار اثر فلورانس برای کسایی مناسب هستش که میخوان زندگی خودشونو از نو بسازن و به دنبال یک انگیزه خوب و راهی جدید برای نجات پیدا کردن از بحران های زندگی شون هستن.

توی این کتاب نویسنده به قدرت ذهن پرداخته و کتاب رو با لحنی ساده و صمیمانه نگارش کرده. من فکر می کنم، چهار اثر فلورانس کتابی که حالم رو خوب کنه هستش و این کتاب از اثر های ماندگار مهمی به اسم های قدرت کلام، راه مخفی به سوی موفقیت، گفتارتو چوب جادوی توست، بازی زندگی و … گردآوری شده.

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتاب چهار اثر فلورانس

کتاب اثر مرکب و رشد شخصی

ما آدما خیلی وقتا هدف های بزرگی توی سرمون داریم و میخوایم که به این هدف ها برسیم اما اونقدر از این هدف ها در ذهنمون بالا و پایین می کنیم که کم کم از رسیدن به همچین چیزایی نا امید میشیم. همین موضوع باعث میشه که حالمون بد و نامساعد بشه. دارن هاردی یکی از نویسنده های معروف هست و در کتاب اثر مرکب خودش به خواننده هاش میگه که بدانید که تغییرات کوچک، تأثیر زیادی در زندگی انسان دارد.

انتخاب های ما اصولا تبدیل به رفتار میشه و این رفتار ها عادت ها رو شکل میدن و مثل این میمونه که در یک زمینه هر چقدر بیشتر تلاش کنی در اون حیطه متخصص تر و حرفه ای تر و با تجربه تر میشی. در این کتاب هم نویسنده اهداف بزرگ رو به عادت های کوچیک و روزمره تبدیل کرده و استمرار رو شرط اصلی برای رسیدن به هدف های بزرگ برای موفقیت دونسته.

این کتاب رو هم من از انواع کتابی که حالم رو خوب کنه میدونم و مطالعه اون رو بهتون پیشنهاد میدم.

کتابی که حالم رو خوب کنه

کتاب خرده عادت ها

کتاب خرده عادت ها از بهترین کتاب های انگیزشی

وقتی سرگذشت افراد موفق رو مطالعه می کنیم در ذهنمون این شکلی به نظر می رسه که موفقیت اون افراد هم یک شبه به وجود اومده، در صورتی که اینطور نیست و اون افراد هم با تکرار کردن یک عادت و مداومت در اون زمینه پیشرفت کردن. در این کتاب نویسنده سعی کرده تا عادت های خوب رو جایگزین عادت های بد کنه.

مثال هایی که نویسنده در این کتاب زده خیلی خوب هستش و از همه مهم تر این موضوعه که میشه این مثال ها رو عملی کرد و این خصیصه از ویژگی های بارز و مهم این کتاب هستش که بنظرم معجزه می کنه برای همه. کتابی که حالم رو خوب کنه می تونه انواع و اقسام کتاب های داستانی، علمی، انگیزشی، روانشناسی و… رو شامل بشه.

کلام پایانی

کتابی که حالم رو خوب کنه انواع کتاب ها را شامل میشه و بهتون در این مقاله پیشنهاد دادم. هر کدوم از این کتاب ها خصوصیات خاص خودشون رو دارن. همه ی ما طی اتفاقات ناگواری که توی زندگی برامون افتاده و حالمون رو بد کرده، درگیر بودیم و به دنبال راهی برای خلاصی از حال بد هستیم.

یکی از این راه ها، مطالعه کتاب هستش؛ کتابی که حالم رو خوب کنه و نوید امید و زیبایی دنیا رو به من نشون بده خیلی برام مهمه و به شما هم پیشنهاد میدم دنبال اینجور کتاب ها باشید. از انواع این کتاب ها میشه بخ کتاب های زیر اشاره کرد که عبارت هستن از :

  • چهار اثر فلورانس
  • اثر مرکب
  • خرده عادت ها
  • شازده کوچولو
  • نیروی حال
  • عاشقانه آرام

من به عنوان نویسنده وبسایت ایکات امیدوارم که اطلاعات خوبی دستگیرت شده باشه و بتونی کتاب مد نظرتو از میون این کتاب ها به راحتی انتخاب کنی 😉 امیدوارم حالت بهتر بشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =