متفرقه

چگونگی انتخاب بهترین کتاب برای هدیه؟

چگونگی انتخاب کتاب

هیچ‌چیز مثل یک کتاب نمی‌گوید دوستت دارم،  مگر اینکه کتاب بدی باشد. برای کسی که به مطالعه علاقه دارد، هدیه گرفتن کتاب یک حرکت متفکرانه و هوشمندانه است. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در مورد انتخاب بهترین کتاب برای هدیه و خرید کتاب هایی که برای هدیه مناسب‌اند مطرح کنیم که مطمئناً برایتان جالب خواهد بود.

 

چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است؟

بهترین کتاب برای هدیه دادن به افرادی که دوستشان داریم

آیا در انتخاب بهترین کتاب برای هدیه دچار تردید هستید و نمی‌دانید چه‌طور از میان کتاب‌های رنگارنگ و متنوع، بهترین کتاب برای هدیه دادن را انتخاب کنید؟

 در اینجا چند پیشنهاد مؤثر در مورد چگونگی انتخاب بهترین کتاب برای هدیه دادن به افرادی که دوستشان داریم ارائه شده است:

  • دزدکی در قفسه‌های کتاب دوست تان بگردید

اگر دوستتان یک قفسه کتاب دارد و آن را به‌گونه‌ای چیده است که به‌راحتی می‌فهمید چه چیزی آنجا است و چه چیزی نیست (مثلاً بر اساس حروف الفبا یا نویسنده)، دیگر نگران انتخاب بهترین کتاب برای هدیه نباشید.

ببینید جای چه کتابی در مجموعه او خالی است و همان را تهیه کنید. البته داشتن یک دوست منظم به‌خودی‌خود یک هدیه است. یک قفسه درهم‌برهم که کتاب‌ها بدون نظم و چیدمان مناسب به هم فشرده می‌شوند، به هیچ‌کس کمک نمی‌کند!

  • یک اثر ناشناخته از نویسنده محبوبش را پیدا کنید

اینکه بدانید شخصی که قصد دارید برای او کتاب هدیه ببرید، آثار چه نویسنده‌ای را بیشتر می‌پسندد، کمک بزرگی برای او است. این نکته را به طور غیرمستقیم از لابه‌لای صحبت‌ها و گفتگوهای روزمره متوجه می‌شوید. اما اثری را انتخاب کنید که اسمش به گوش طرف مقابل نخورده و زیاد معروف نباشد تا از داشتن آن کتاب کاملاً شگفت‌زده شود.

کتاب هایی که برای هدیه مناسب‌اند
  • بررسی کنید و ببینید که در زندگی دوست شما اغلب چه مسائلی می‌گذرد؟

آیا فرد موردنظرتان مجرد است یا تازه عاشق شده؟ میان یک بحران گیرکرده و از لحاظ روانی حال مساعدی ندارد یا بر عکس شادمان بوده و در انتظار تولد فرزند خود است؟ با این رویکرد، شما چیزی بیش از یک هدیه ارائه می‌دهید. این بیان نیت و تأیید دوستی شما برای او می باشد!

  • فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه او چیست؟

نکته اینجاست که بهترین فیلم‌ها بر اساس کتاب ها ساخته می شوند. این یک حقیقت  محکم  و قطعی است که تحقیقات آن را ثابت می‌کنند. در مورد برنامه‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر (اگر از یک فیلمنامه اصلی استفاده شده باشد) هم می توانیم شرط ببنیدیم که قطعا کتابی وجود دارد تا از روی آن، چنین فیلمی ساخته شده باشد.

بنابراین، دفعه بعد که دوست یا یکی از اعضای خانواده‌ درباره فیلم یا برنامه تلویزیونی موردعلاقه‌اش حرف می‌زند، دقت کنید تا برای کادوی روز تولد، سالگرد ازدواج و ... ایده خوبی بیابید!

چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است؟
بهترین کتاب برای هدیه دادن
  • آیا دوست شما چیز های زیبا را دوست دارد؟

ممکن است دوست شما کتاب‌خوان قهاری نباشد، اما مطمئناً می‌داند که چگونه یک قفسه کتاب را رنگ‌آمیزی و چیدمان کند. احتمالا او بیشتر فردی خوش ذوق و خوش سلیقه است که زیبایی های اطراف خود را بخوبی درک کرده و می بیند و شخصی روشنفکر است و به اطراف خود توجه می کند و زیبا ترین چیز ها در زندگی او را احاطه کرده اند. زیرا یک‌خانه زیبا، یک ذهن زیبا می باشد.

کتاب‌هایی با جلدهای زیبا و نسخه‌های ویژه در بازار، کتاب‌هایی که بوی کتابخانه‌های باستانی و خاطرات فراموش‌شده دارند نیز از کتاب هایی هستند که برای چنین افرادی قطعا جذاب هستند!

  • کافی است از او بپرسید چه چیزی دوست دارد !

در یک پیاده‌روی، در پارک یا در یک مهمانی خودمانی با دوست خود وارد صحبت شوید: اگر یک کتاب در دنیا وجود داشت که دوست داشتی بوده و قصد دارد در آینده آن را بخواند و تا به امروز هرگز آن را نخوانده است، از او بپرسید که آن کتاب چه نام دارد؟! اما باید برنامه‌ریزی کنید تا روز دادن هدیه این پرسش شما، فراموش شده باشد؛ بنابراین وقتی روز موعود فرابرسد، از این که چقدر شما کتاب مورد علاقه دوست خود را می شناسید قطعا شگفت زده خواهد شد.

چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است؟

چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است؟

اینکه چه کتابی برای هدیه دادن مناسب است تا حد زیادی بستگی به مخاطب مورد نظر شما دارد و اینکه فرد موردنظرتان در چه دسته بندی خاصی قرار می‌گیرد. دراین‌رابطه سه گروه وجود دارد:

  • مشتافان کتاب
  • خوانندگان معمولی
  • آنهایی که دور و بر کتاب آفتابی نمی شوند !

گروه اول : مشتاقان کتاب

آنها بیش از هرکسی قدر هدیه شما را می‌دانند و مطمئن‌اند که چه کتابی را دوست دارند. شما نیز باید یک عکس محتاطانه از قفسه کتاب آنها بگیرید، سپس به کتاب‌فروشی بروید و بر اساس آنچه که دوست دارند بخوانند، از فروشنده کمک بخواهید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که  از لیست کتاب‌های پرفروش خرید نکنید. چون این افراد می‌دانند چه چیزی آنجاست. اگر خود این دسته از افراد می‌خواستند حتماً قبلاً آن را می‌خریدند.

گروه دوم : خوانندگان معمولی

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برای این افراد عالی است. عناوین متنوعی در هر سبک وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید خود را با چیزی که آنها دوست دارند هماهنگ و به صورت کامل وفق دهید. به دنبال کتاب‌هایی باشید که بیشتر توسط روزنامه‌نگاران نوشته شده است. آنها به روش ژورنالیستی و آموزنده و قابل‌هضم می‌نویسند.

گروه سوم : آنها که دوروبر کتاب آفتابی نمی‌شوند

کتاب‌ها این افراد را یاد کلاس انگلیسی دبیرستان می‌اندازد؛ بنابراین به‌جای فکرکردن به زندگی‌نامه یا رمان، به کتاب آشپزی یا مجموعه پوستر فیلم فکر کنید. این افراد قطعاً یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت می‌کنند. پس چیز جالبی پیدا کنید!

متن تقدیم یک کتاب را چطور بنویسیم؟

بعد از انتخاب بهترین کتاب برای هدیه، حتماً این سؤال را از خود خواهید پرسید که حال چه متنی را برای تقدیم آن بنویسم؟ زیرا مهم است که متن هدیه چطور نوشته شود تا حس خوبی را به گیرنده منتقل کند. گرچه تصمیم‌گیری در مورد این مسئله کاملاً شخصی است، اما در اینجا چند ایده برای شما وجود دارد:

  • از برخی نقل‌قول‌های موردعلاقه خود استفاده کنید.
  •  قسمت‌هایی از کتاب را یادداشت کنید که احساس مثبت در شما به وجود آورده است.
  •  در مورد خصوصیات و ویژگی‌های هدیه گیرنده بنویسید.
  •  به‌روز و تاریخ مخصوصی که قصد دادن هدیه را دارید، اشاره کنید (روز تولد، سالگرد آشنایی و ...).
  • آنچه از کتاب الهام گرفته‌اید را یادداشت کنید.
  •  در مورد نویسنده تحقیق کرده و اگر شعر یا متن ادبی زیبایی دارد بنویسید.
  •  خود را در زمان تقدیم هدیه تجسم کرده و احساسات خود را مختصر به رشته تحریر در آورید.

فروشگاه آنلاین ایکات

این فروشگاه اینترنتی بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی کتاب برای هدیه به دوستان و نزدیکان شما است. متخصصین با تجربه شرکت ایکات بهترین و جذاب ترین کتاب ها را برای کادو دادن شما قطعا پیشنهاد می دهند. کتابی که قطعا تا به حال دوست شما اسم آن را نشنیده باشد! این کتب خاص قطعا در ایکات یافت میشود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *